ابزار وبمستر

پشتیبانی

ابزار هدایت به بالای صفحه

X بستن تبليغات

سوغات سمنان

معرفی و عرضه سوغات سنتی شهر سمنان

سوغات سمنان

معرفی و عرضه سوغات سنتی شهر سمنان

درباره سایت
سوغات سمنان

کماچ و بغسمات باقری تنها مرکز پخت به روش سنتی در سمنان میباشد.
سوغات سنتی سمنان شامل کماچ ، بغسمات تازه و بغسمات خشک ( نان چای ) میباشد، که بدلیل دشوار بودن تهیه خمیر این سوغات خوشمزه، اصیل و سنتی که قدمتی 150 ساله دارد به فراموشی سپرده شده. شیرمال هم یکی دیگر از سوغات سمنان میباشد تهیه شیرمال تنها 15 الی 20 سال هست که رونق پیدا کرده و بعنوان سوغات سمنان معرفی شده. ما تنها مرکز تولید سوغات اصیل سمنان به روش پخت سنتی هستیم. امیدوارم بتوانیم با معرفی بیشتر و عرضه این محصول به روش سنتی در زنده نگه داشتن نام و سوغات اصیل این شهر تاریخی سهمی به سزا داشته باشیم.

نماد اعتماد الکترونیکی

ستاد ساماندهی پایگاههای اینترنتی

logo-samandehi

آلبوم رسمی سوغات سمنان در لنزور

thumbnail_lenzor_semnan_soghat4.png

تبلیغات

نظر سنجی
آخرین نظرات
  • ۱۸ آبان ۹۴، ۲۱:۱۰ - تینا
    عالیه

اولین جشنواره انار سمنان در ابتدای آبان 93 برگزار خواهد شد

سمنانیها  از دیرباز  همزمان با شروع برداشت و چیدن برخی از محصولات خود جشنهای باشکوهی برگزار می کردند که یکی از این جشنها به میوه بهشتی و زیبای انار اختصاص دارد.

انار چینی یکی از سنتهای کهن و دیرینه است که مردم شهر سمنان و روستاها و بخش های اطراف از جمله شهر درجزین  با برداشت این محصول اقدام به برگزاری جشن دیدنی انار می کنند.

این رسم دیرینه و کهن در فصل برگریزان، فرصت مغتنمی برای رونق مضاعف گردشگری در این منطقه است.

مهندس مظاهری مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز در گفتگویی با  روابط عمومی سازمان از برگزاری این جشن در اوایل آبان ماه سال جاری خبر داد و گفت:

اولین جلسه کارگروه تخصصی جشنواره انار سمنان با حضور دستگاههای مختلف اجرائی از جمله مدیران عمرانی،اداره جهاد کشاورزی، صنف کشاورزی، اتاق بازرگانی،سازمان میادین میوه و تره بار سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان،اداره میراث فرهنگی و جمعی از کشاورزان آن محصول  برگزار شد.

وی افزود : در این جلسه چگونگی برگزاری جشنواره انارمورد بررسی قرار گرفت و در نهایت پس از بحث و تبادل نظر موافقت اعضای حاضر در جلسه با برگزاری این جشنواره اعلام شد.

مظاهری خاطرنشان کرد :با توجه به اینکه درخت انار یکی از درختان مفید و بسیار سازگار با شرایط آب و هوائی سمنان بوده که دارای کاشت با سابقه ای کهن و نیز میوه ای با خواص بسیار زیاد می باشد .

گفتنی است در حال حاضر 110 هکتارسطح زیر کشت انار در شهرسمنان می باشد که بخش زیادی ازاین بستر به صورت کشت مکانیزه در حال نگهداری بوده و برداشت سالانه 20000 تن انار در شهر سمنان تخم زده شده است که این موضوع تاکیدی است بر برپائی جشنواره انارسمنان،   این جشنواره باید خروجی مناسبی برای معرفی شهر سمنان و استفاده شهروندان داشته باشد،  که این مهم با در نظر گرفتن زمان محدود تا آبان ماه امسال ،نیاز به تلاش و کوشش مضاعف و ارائه طرح داشته تا با در نظر گرفتن فعالیت های مختلف در این جشنواره بتوانیم حداکثر استفاده را از برگزاری آن داشته باشیم.

منبع : semnan.ir

  • امید باقری

نظرات  (۱)

واقعا عالی بود کل وبت سلامت باشی و تندرست

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی